No marco do seu compromiso co desenvolvemento sostible de Galicia e a protección dos seus valores naturais e culturais, a Fundación RIA , unha iniciativa sen ánimo de lucro fundada por David Chipperfield en 2017, inaugurará un novo espazo aberto á comunidade no centro de Santiago de Compostela no que se desenvolverá un amplo programa público de actividades.

O edificio situado na Rúa Virxe da Cerca, que levará o nome de Casa RIA, ofrecerá espazos de acceso público que acollerán un variado programa de actos, charlas, conferencias e exposicións relacionadas co traballo da Fundación RIA, promovendo o debate e a planificación proactiva que permitan afrontar os retos ambientais, económicos e territoriais do presente e do futuro de Galicia e proxectar os seus resultados a outros territorios. Este programa atraerá a expertos, institucións e colaboradores locais e internacionais de diferentes disciplinas e sectores, que atoparán en Casa RIA un lugar de intercambio e aplicación de coñecementos.

O antigo sanatorio converterase na nova sede do Fundación RIA, desde a que o equipo –que actualmente traballa nun espazo cedido polo Concello de Santiago– coordinará as súas investigacións e proxectos estruturados en torno a tres eixos principais: urbanismo; xestión sustentable da terra; e a cultura do deseño arquitectónico e urbano. As instalacións do edificio tamén permitirán acoller estancias temporais de estudantes e residencias de investigación en colaboración con institucións de renome internacional, ademais de incluír un estudo de arquitectura que apoiará o traballo do Fundación RIA e o desenvolvemento do seu programa.

Unha casa de encontro e investigación

Casa RIA acollerá un programa público de actos, charlas, conferencias e exposicións relacionadas coa obra da Fundación RIA en planificación urbana, xestión sostible do territorio e cultura do deseño. O programa contará con expertos, institucións e socios locais e internacionais de diferentes disciplinas e sectores para garantir unha diversidade de eventos e ideas que enriquezan os debates sobre cuestións críticas. O antigo edificio do sanatorio ofrecerá instalacións para apoiar novas residencias de investigación en colaboración coas principais institucións nacionais e internacionais.

Casa RIA converterase non só na base da fundación e dos seus estudos e proxectos de investigación, senón tamén nun lugar de encontro, diálogo e exposición. O programa de divulgación pública realizarase mediante exposicións e charlas e charlas programadas. Un comité público de programas supervisará este programa e colaborará con outras institucións, organizacións e empresas.

As actividades e proxectos de investigación da fundación seguirán estando no centro de todo o proxecto e o seu obxectivo será ampliar a súa programación non só a través do programa público, senón tamén mediante intercambios e colaboracións con outras institucións académicas e de investigación. Casa RIA ofrecerá programas residenciais para un máximo de 25 investigadores e estudantes. Espérase que estes programas sexan colaboracións coa fundación, ben en proxectos piloto específicos ou en áreas comúns de investigación.

O Fundación RIA é unha fundación sen ánimo de lucro rexistrada en Galicia, España. Os ingresos da fundación destínanse á nosa misión de promover o desenvolvemento sostible en Galicia. Os seus fondos proveñen de organizacións e fundacións filantrópicas, así como de doazóns privadas. Os ingresos do traballo de David Chipperfield no campo da planificación e desenvolvemento urbano sostible para outras organizacións e institucións son doados directamente ao Fundación RIA .

Programa de usos de Casa RIA (click para ampliar).